Preview

Proceedings of SPSTL SB RAS

Advanced search

QUANTITATIVE AND QUALITATIVE INDICATORS OF SOCIAL NETWORK TRAFFIC ON THE SITE OF THE DIVISION OF SPSTL SB RAS IN 2015–2017

https://doi.org/10.20913/2618-7515-2019-1-39-46

Abstract

The author examines quantitative and qualitative indicators of the external traffic from social networks to the website of SPSTL SB RAS Division. Based on the developed methodology for evaluating data from web analytics systems, conclusions about the significance of the considered social networks and the admissibility of promoting the resources of SPSL SB RAS Division into them are made.

About the Author

S. Yu. Komarov
State Public Scientific Technological Library of the Siberian Branch of the Russian Academy of Sciences (SPSTL SB RAS)
Russian Federation
Komarov Sergey Yurevich - Librarian


References

1. Гуськов А. Е., Быховцев Е. С., Косяков Д. В. Альтернативная вебометрика: исследование веб-трафика сайтов научных организаций // Науч.-техн. информ. Сер. 1: Орг. и методика информ. работы. 2015. № 2. С. 12–28.

2. Шокин Ю. И и др. Проблемы мониторинга и сбора статистики в больших корпоративных научно- образовательных сетях на примере СПД СО РАН // Вестн. Иркут. гос. техн. ун-та. 2006. Т. 3, № 2. С. 6–14.

3. Бредихин С. В., Щербакова Н. Г. Две компоненты анализа сетевого трафика // Вестн. Новосиб. гос. ун-та. Сер. Информ. технологии. 2008. № 1. С. 10–14.

4. Юрик И. В. Как продвигать библиотеку в Twitter. Секреты кухни корпоративного микроблога // Соврем. б-ка. 2013. № 1. С. 22–29. 5. Алдарова И. К. Социальные сети как инструмент современного маркетинга // Бизнес- образование в экономике знаний. 2017. № 2. С. 6–10.

5. Главацкий С. П. Статистический анализ трафика социальных сетей // Науковi працi ОНАЗ iм. О. С. Попова. 2013. № 2. С. 94–99.

6. Катюхин Р. В. Формирование стратегии продвижения бренда коммерческой компании в Интернете (на примере социальных сетей) // Тр. Вол. экон. о-ва России. 2013. Т. 179. С. 377–382.

7. Кальницкая М. А. Маркетинг в социальных сетях: проблемы и тенденции развития // Зовнiшняя торгiвля: економiка, фiнанси, право. 2014. № 2. С. 166–170.

8. Кошечкин С. А., Тузов Ю. А. Создание механизма генерации трафика клиентов из социальных сетей // Пром. и b2b маркетинг. 2014. № 4. С. 280–290.

9. Кошечкин С. А., Тузов Ю. А. Генерация трафика клиентов из социальных сетей // Маркетинг. коммуникации. 2014. № 4. С. 202–217.

10. Шуклина А. С., Перепелица Ф. А., Шалобаев Е. В. Исследование и сравнительный анализ продвижения интернет- проектов в социальных сетях // Альманах научных работ молодых ученых Университета ИТМО. Санкт- Петербург, 2016. С. 280–281.

11. Можаева Г. В., Можаева- Ренья П. Н. Twitter в информационной среде Digital Humanities // Информ. бюл. ассоциации «История и компьютер». 2016. № 45. С. 46–48.

12. Фахруллина А. Р., Степанова Э. Ю., Юлуев И. Б. Применение социальных сетей по технологии Web 2.0 в учебном процессе технического университета // Молодеж. вестн. УГАТУ. 2015. № 1. С. 126–132.

13. Чванова М. С. и др. Развитие социальных сетей и их интеграция в систему образования России // Образоват. технологии и о-во. 2014. № 3. С. 472–493.

14. Egel M., Kolbich K., Platzer K. Removing web spam links from search engine results // J. in Computer Virol. 2011. Vol. 7, iss.1. P. 51–62.

15. Chandra A., Suaib M. A survey on Web spam and Spam 2.0 // Intern. J. of Advanced Computer Research. 2014. Vol. 4, № 15. P. 634–644.


Review

For citations:


Komarov S.Yu. QUANTITATIVE AND QUALITATIVE INDICATORS OF SOCIAL NETWORK TRAFFIC ON THE SITE OF THE DIVISION OF SPSTL SB RAS IN 2015–2017. Proceedings of SPSTL SB RAS. 2019;(1):39-46. (In Russ.) https://doi.org/10.20913/2618-7515-2019-1-39-46

Views: 639


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-7515 (Print)
ISSN 2712-7915 (Online)