Preview

Proceedings of SPSTL SB RAS

Advanced search

CONSUMER REQUIREMENTS FOR ELECTRONIC INFORMATION SERVICES AS A BASIS FOR ASSESSING THEIR QUALITY

https://doi.org/10.20913/2618-7515-2019-2-40-43

Abstract

Issues of assessing the quality of electronic information services of libraries are considered. The importance of taking into account consumer requirements for information services for managing the quality of customer service is noted. The concept of the quality of library information service is characterized as an applied concept related to the requests and expectations of the user to whom the service is provided. Consumer requirements for electronic information services, highlighted by library and information specialists, as well as specialists in the field of qualimetry, are described.

About the Author

E. N. Ogneva
Kemerovo State University of Culture
Russian Federation
Ogneva Ella Nikolaevna - Senior Instructor of the Department of Automated Information Processing Technology


References

1. Клюев В. К. Маркетинг в системе управления библиотекой : учеб. пособие. Москва, 1995. 131 с.

2. Библиотечно- информационное обслуживание: учебник / Ю. Ф. Андреева, О. Ф. Бойкова, В. А. Бородина [и др.] ; науч. ред. М. Я. Дворкина. Санкт- Петербург : Профессия, 2016. 240 с.

3. Дворкина М. Я. Информационное обслуживание: социокультурный подход. Москва : ИПО Профиздат, 2001. 112 с.

4. Дригайло С. В., Дригайло В. Г. Библиотечные и информационные продукты и услуги: их содержание и использование // Библиотеки и информационные ресурсы в современном мире науки, культуры, образования и бизнеса : материалы 17 Междунар. конф. «Крым 2009», 6–14 июня 2009 г., Судак (Автоном. Респ. Крым, Украина). 2009. URL: http://www.gpntb.ru/win/ inter- events/crimea2009/disk/67.pdf (дата обращения: 03.10.2018).

5. Брежнева В. В. Информационное обслуживание: концепция сервисного развития : дис. … д-ра пед. наук. Санкт- Петербург: Профессия, 2007. 331 с.


Review

For citations:


Ogneva E.N. CONSUMER REQUIREMENTS FOR ELECTRONIC INFORMATION SERVICES AS A BASIS FOR ASSESSING THEIR QUALITY. Proceedings of SPSTL SB RAS. 2019;(2):40-43. (In Russ.) https://doi.org/10.20913/2618-7515-2019-2-40-43

Views: 516


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-7515 (Print)
ISSN 2712-7915 (Online)